jpekker

Zoek de 10 verschillen

Van bier naar koffie, het is maar een kleine stap. Rechts een ‘character poster’ voor De Heineken Ontvoering, gemodelleerd naar het affiche van The Godfather. Links een poster van Douwe Egberts, de Nederlandse koffie(bonen)fabrikant die hoofdrolspeler Rutger Hauer heeft gestrikt voor een campagne en een commercial, die net als het poldermisdaaddrama is geregisseerd door Maarten Treurniet.

In de commercial is Hauer te zien tijdens de opname van De Heineken Ontvoering, en krijgt hij door zijn agent de mogelijkheid voorgelegd voor het opnemen van een nieuwe commercial. Uiteindelijk maakt Rutger in zijn trailer een weloverwogen keuze onder het genot van een kop bonenkoffie. De reclame maakt onderdeel uit van de twee jaar gelanceerde campagne ‘Goede ideeën beginnen met Douwe Egberts’.

Eerder raakten Reinout Oerlemans, Doutzen Kroes, Ali B, Alain Clark, Jaqueline Govaert, Wibi Soerjadi en Arie Boomsma al geïnspireerd door Douwe Egberts-koffie. Douwe Egberts is trots als een pauw op de medewerking van Hauer. “Het is een unicum dat de als kritisch bekend staan- de acteur zijn medewerking verleent aan een tv-campagne voor koffiebonen“, aldus een woordvoerder.