jpekker

Ray-Ban en EYE: “De samenwerking is sowieso treffend, alleen al vanwege de woordcombinatie”

tom-cruise-top-gun

Nu in EYE: de expositie Ray-Ban: The Story of a Legend, die, aldus het ronkende persbericht, de opvallende relatie schetst tussen het zonnebrillenmerk en de cinema. “Van Easy Rider en Top Gun tot Twilight: Ray-Ban speelt al sinds de jaren ‘60 vele invloedrijke gastrollen in de bekendste filmklassiekers.” Te zien zijn een aantal originele iconische modellen, affiches en foto’s.

“De samenwerking is sowieso treffend, alleen al vanwege de woordcombinatie,” aldus Astrid Stehouwer, brand-manager van Ray-Ban Nederland. “Ook inhoudelijk. Niet iedereen weet het, maar Ray-Ban is al sinds de jaren ’50 verweven met de filmcultuur. Dat maakt de samenwerking met EYE ook inhoudelijk een hele logische keuze.”

De locatie van het EYE biedt nog een ander belangrijk pluspunt, meent Stehouwer: “In de Verenigde Staten draagt 85% van de zonnebrildragers polariserende glazen, terwijl hier de meeste mensen nog niet weten wat dat is. We maken in de tentoonstelling daarom gebruik van het prachtige uitzicht over het IJ, door bezoekers de kans te bieden onze nieuwste Polarized modellen te testen.”

Ray-Ban: The Story of a Legend. T/m 5 mei in de IJ-lounge van EYE Filmmuseum